Insomnie

Un somn bun este esential pentru calitatea vietii.

Se estimeaza ca 35% dintre adulti au din cand in cand probleme cu somnul. Din punct de vedere medical, insomnia reprezinta existenta unor dificultati constante de adormire si se manifesta atunci cand iti trebuie mai mult de 45 de minute ca sa adormi. Exista insa si alte tulburari ale somnului inrudite: treziri frecvente si imposibilitatea de a adormi la loc, trezirea dimineata devreme, senzatia de oboseala dupa o noapte de somn.

 

Totusi, nici una dintre acestea nu este o problema adevarata, decat daca simti permanent o stare de oboseala. Daca esti mai somnoros dimineata, daca te trezesti prea devreme, dar esti odihnit si plin de viata, nu trebuie sa te ingrijorezi.

 

Indiferent daca problema dvs. este sa dormiti sau sa ramaneti adormit, este posibil sa va antrenati creierul sa doarma bine, astfel incat sa aveti suficienta energie si capacitate mentala.

In timpul somnului odihnitor, undele creierului incetinesc. In somnul profund exista intretinerea neuronala si repararea celulelor si a retelelor neuronale. Fara aceasta, performanta este afectata. Daca sunteti lipsit de somn si folositi cafea, acesta nu face decat sa produca o stare de agitatie mai mare intrand intr-un  ciclu vicios.

 

S-ar putea sa gasiti o anumita pastila sau alcoolul care va vor ajuta sa dormiti, dar calitatea somnului sufera existand efecte secundare – cunoscute si necunoscute.

 

Neurofeedback va ajuta sa va restabiliti ritmurile naturale de somn. Prin antrenarea controlului si flexibilitatii creierului, trecerea lina a sistemului nervos central de la activare la odihna se poate face in mod natural.

Studii

Somnul odihnitor, energic și alert au fost foarte bine cotate cu răspunsuri pozitive.

Învățarea conștientizării receptive prin neurofeedback la furnizorii de servicii medicale stresate: o investigație pilot prospectivă .

BMC Res Note , 4 septembrie 2018

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30180909

 

 „… neurofeedback-ul este … restabilirea activității aberante în rețelele la scară largă.” 

Neurofeedback-ul și reprezentarea neuronală a sinelui: lecții din starea de veghe și somn. Front Hum Neurosci. 2018 aprilie 13. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29755332

 

 „… numărul trezirilor a scăzut și a crescut somnul cu undă lentă, precum și calitatea subiectivă a somnului. Interesant este că îmbunătățirea instruirii SMR a fost, de asemenea, asociată cu consolidarea memoriei peste noapte și modificări ale fusului de somn, indicând un efect cognitiv benefic al protocolului de formare SMR. ”

Îmbunătățirea calității somnului și a memoriei în insomnie utilizând condiționarea instrumentală a ritmului senzorimotor. 2014 ian Biol Psychol.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23548378 

 

„… Toți pacienții au avut o îmbunătățire semnificativă a timpului total de somn, a eficienței somnului, a trezirii după debutul somnului și a latenței la apariția somnului”

Eficacitatea instruirii Neurofeedback în insomnie cronică. SLEEP, 2007

http://santabarbarabrainfitness.com/tired-of-insomnia/

 

„Ca și în studiile anterioare, rezultatele pozitive rezistă”.

Tratamentul insomniei psihofiziologice cu biofeedback: un studiu de replicare. Autoreglementare Biofeedback .1982 iunie 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23548378