Biofeedback

Ce este biofeedback-ul?

Biofeedback - o metoda de antrenare pentru autoreglarea proceselor inconstiente din propriul corp.

Biofeedback-ul este un proces in care inveti sa obtii o mai buna constientizare si control asupra functiilor corpului tau, folosind instrumente care ofera ,,feedback” asupra activitatii acestor sisteme corporale. 


Instrumentele de biofeedback ofera feedback imediat al raspunsurilor tale la stres si anxietate si astfel te ajuta sa recunosti si sa influentezi in cele din urma relatia dintre procesele psihologice si schimbarile fiziologice din corpul tau. 


Cu o practica regulata, potii inveti cum sa iti reglezi raspunsul la evenimentele stresante si sa iti optimizezi starea de bine.


Cum functioneaza


Cand suntem stresati sau fericiti, corpurile noastre reflecta acest lucru prin:

  • Cresterea activitatii glandelor sudoripare
  • Conductibilitatea electrica crescuta a pielii
  • Cresterea frecventei cardiace
  • Modificari rapide si neregulate ale ritmului cardiac
  • Respiratie rapida, neregulata

Rolul biofeedback-ului


Biofeedback-ul foloseste afisaje vizuale ale nivelurilor de stres pentru a va ghida in utilizarea tehnicilor de respiratie ritmata, uniforma si relaxata pentru a calma raspunsurile la stres ,,Fight or Fright” care se acumuleaza dupa perioadele intense de oboseala psihica. 


Biofeedback-ul ne permite sa ne controlam biologia sis a ne controlam nivelul de stres.

bioh-52-min

Ce valori fizice masuram?


La Biohacking Performance folosim metode de ultima generatie pentru monitorizarea si evaluarea trei sisteme nervoase majore care ne transmit informatii despre corpul tau.

 

Sistemul nervos voluntar 

 

  • Electromiograf

Sistem nervos autonom

 

  • Temperatura 
  • Nivelul de conductibilitate electrica la nevelul pielii 
  • Variabilitatea inimii
  • Transpiratia de la nivelul pielii
  • Pulsul

Sistemul nervos central 

 

  • Electroencefalograf 

Respiratia

 

Cum afecteaza respiratia ritmul cardiac? Respiratia iti activeaza nervul vagal, care coboara din creier in teaca carotida pana la diafragma. Nervul vagal incetineste ritmul cardiac.

 

Un raspuns la stresul de orice fel (conversatie dificila cu cineva, conducerea in trafic aglomerat sau stresul inainte de a vorbi in public) iti modifica ritmul cardiac independent de variatiile legate de respiratie, ducand la modificari neregulate.

 

In schimb, atunci cand respiratia este uniforma si naturala , obtineti valuri de ritm cardiac line care sunt asociate cu sanatatea si performantele maxime.

 

Respiratie optima pentru relaxare

 

Respiratia afecteaza ritmul cardiac: Pe masura ce inspirati, ritmul cardiac accelereaza in mod natural. Pe masura ce expiri, ritmul cardiac incetineste in mod natural. Respiratia lenta si relaxata creeaza modificari lente si fine ale ritmului cardiac.

In modul in care studentii la muzica folosesc un metronom pentru a-si face ritmul, noi folosim un stimulator pentru a mentine respiratia uniforma si regulata. Biohacking Performance integreaza stimulatorii respiratori in toate jocurile si mediile pentru a va ajuta sa va modulati respiratia.

 

Mai multe despre beneficiile si eficienta biofeedback -ului puteti citi in articolul de mai jos.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2939454/