Dopamina si capacitatea de concentrare

by biohackingperformance
0 comment

Dopamina este o substanta chimica a creierului care influenteaza practic fiecare aspect al vietii noastre, de la capacitatea noastra de a ne simti fericiti si entuziasmati, pana la energie, motivatie si chiar concentrare.

Dopamina este unul dintre principalii neurotransmitatori de la nivelul sistemului nervos, o substanta care transmite informatia intre neuronii creierului,. Este cruciala pentru mai multe dintre functiile noastre fundamentale si anume memoria, focalizarea si controlul miscarii.

Cu toate acestea, poate cel mai important este ca dopamina este o componenta cruciala in raspunsul recompensa / placere, care este o functie naturala a creierului structurata pentru a intari si motiva comportamente care promoveaza bunastarea si supravietuirea noastra. Acesta este motivul pentru care dopamina este denumita in mod popular ,,molecula de motivatie”.

Raspunsul recompensa / placere functioneaza prin stimularea eliberarii de dopamina atunci cand efectuam actiuni care duc la ,,recompense” pe care creierul le identifica ca fiind pozitive. Aceste recompense pot fi in mod surprinzator la fel de elementare ca mancarea sau la fel de complicate ca realizarea unui obiectiv sau castigarea unui concurs.

Aceasta eliberare de dopamina provoaca un sentiment placut la nivelul creierului pe care il asociem spontan cu actiuni care au dus la recompensa. Ca atare, suntem mai predispusi sa facem actiunile din nou oricand intalnim stimuli sau conditii similare si, prin urmare, sustinem aceste comportamente.

dopamina 06 min

4 Modalitati de a creste nivelul DOPAMINEI

  1. ALIMENTATIE SANATOASA

Daca identificati o deficienta a nivelului de dopamina, alimentatia ar trebui sa fie pe primul lucru care ar trebui schimbat. De obicei, dopamina este sintetizata din tirozina, un aminoacid pe care il dobandim din alimente. Exista diverse surse de tirozina, inclusiv peste, lactate, si carne, impreuna cu unele optiuni vegane, cum ar fi banane, mere, sfecla, avocado, fulgi de ovaz, arahide si migdale.

  1. SOMNUL

Cercetarile indica faptul ca privarea de somn reduce concentratia neurotransmitatorilor, inclusiv dopamina si receptorii acesteia. Pentru a garanta ca organismul dumneavoastra creste nivelurile de dopamina in mod natural, asigurati-va ca dormiti destul.

  1. EXERCITRII FIZICE REGULATE

Exercitiul fizic este printre cele mai bune activitati pentru creierul tau. Creste productia de celule cerebrale (noi), reduce rata la care imbatranesc celulele creierului si, cel mai important, creste productia de dopamina prin cresterea fluxului sanguin. Mai mult, studiile arata ca exercitiile fizice influenteaza neurotransmisia, afectand sistemele serotoninei, noradrenalinei si dopaminei din creier.

  1. UTILIZAREA SUPLIMENTELOR NUTRITIVE

Organismul sintetizeaza in mod natural dopamina, deoarece nu poate fi ingerata sub forma de suplimente. Cu toate acestea, exista mai multe suplimente de dopamina care sustin sistemul dopaminei si includerea lor in rutina dietetica poate face literalmente minuni. Unul dintre acestea este L-tirozina, curcumina, L-teanina si Rhodiola.

 

IN CONCLUZIE

Fara indoiala, dopamina este un element important in bunastarea noastra generala si in modul in care abordam viata. Intelegand ce inseamna dopamina si urmand aceste patru sfaturi pentru cresterea nivelului de dopamina, puteti atinge ulterior niveluri de dopamina sanatoase, care sunt fundamentale pentru a va duce un stil de viata satisfacator si productiv.

Leave a Comment